Zakelijke voicemail
Als u een telefoon van de zaak heeft, of werknemers met een zakelijk telefoon, is het zeer belangrijk dat de voicemail goed ingesproken is. Uit onderzoek blijkt dat mensen een stem beoordelen in de eerste seconden. Een goede begroeting op uw voicemail is dus een visitekaartje!
Voicemail voor uw werknemers
Het komt professioneel over als al uw werknemers hetzelfde type voicemail hebben, ingesproken door dezelfde stem, op een vriendelijke doch zakelijke toon. Een voicemail die duidelijk is, en de beller verwijst naar het inspreken van een bericht of de mogelijkheid tot het sturen van een email.
Helder, duidelijk, grotere kans op inspreken
Als een potentiële klant belt, en niemand in de gelegenheid is deze te woord te staan, wilt u dat deze zijn contact gegevens achterlaat. De voicemail moet dus hiertoe uitnodigen. Een vrouwenstem wordt als zeer betrouwbaar, duidelijk en sympathiek aangemerkt. Als de boodschap ook nog eens helder en uitnodigend is, zullen meer mensen een boodschap achterlaten. Zo betaalt uw professionele voice over stem zichzelf met een paar belletjes (van anderen) terug.
Zakelijk tegenover persoonlijke voicemail
Een stem is zeer persoonlijk. Door zelf u voicemail in te spreken kunnen mensen meer van u te weten komen. Misschien vindt u het moeilijk, en loopt het net niet soepel. Twijfelt u over de tekst, of slist u een beetje. Mensen oordelen op beeld en geluid. En bij telefonisch contact is er geen beeld.
Met het professioneel in laten spreken van uw voicemail weet u zeker dan u een aanprekende, goede stem gebruikt, de teksten tip top in orde zijn en de voicemail echt zakelijk is. Een mooi onderscheid met een persoonlijke voicemail, waarop u wat meer van uzelf kunt laten zien (horen).
Er zullen wellicht mensen bellen war u geenszins persoonlijk mee wilt worden, met een zakelijke voicemail houdt u het strikt zakelijk.