Telefoonteksten inspreken
Je bent op zoek naar een stem om telefoonteksten inspreken. Wat geweldig! Niet alleen omdat ik je uiteraard graag van dienst ben, maar ook omdat dat betekent dat het waarschijnlijk goed gaat met je bedrijf. Is dit de eerste keer dat je telefoonteksten laat inspreken? Dan heb je waarschijnlijk gemerkt dat er steeds meer mensen bellen en je dit in betere banen kan leiden door gebruik te maken van telefoonmenu’s, ingesproken door een professionele stem. Of wil je de stem die nu jouw telefoonteksten inspreekt vervangen? Dan ben je je dus al bewust hoe belangrijk de indruk is die een klant krijgt als hij je bedrijf belt, de telefoon is immers voor velen de ingang naar je bedrijf. De eerste kennismaking.
Hoeveel telefoonteksten gebruik je
Wil je veel of weinig telefoonteksten gebruiken? Sowieso is het devies: gebruik NOOIT meer teksten dan nodig! Mensen wachten niet graag aan de telefoon. In dezelfde lijn ligt de volgende tip: Maak de teksten niet te lang, of eigenlijk, maak de teksten zo kort mogelijk. Ook voor de stem is het een taak om mensen niet te lang te laten wachten en al zeker niet te irriteren. Zijn er erg lange teksten zal de stem (in dit geval eline voice over) altijd adviseren deze bondiger te maken. Is een lange tekst noodzakelijk, en kan het niet bondiger gecommuniceerd, is het aan de stem dit zo vloeiend mogelijk te doen. Dus snel spreken waar het kan, zonder onverstaanbaar of onduidelijk te zijn. Soms is het als telefoonstem juist de bedeling om langzaam te spreken. Als het een ingewikkelde tekst is kan dit duidelijker zijn. Als de doelgroep wat ouder is is het ook prettig als de stem niet te snel spreekt.
Tips uit deze alinea:
- gebruik NOOIT meer teksten dan nodig
- maak de teksten bondig als dat kan
- bij lange teksten duidelijk communiceren
- langzaam praten als de tekst of de doelgroep (bellers) dit behoeft